شنبه, ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ ۱۲:۳۶ ۳۴۶۵
طبقه بندی: اخبار صنعت بیمه
چچ
ضریب نفوذ بیمه 3 برابر شد.

ضریب نفوذ بیمه 3 برابر شد.

در سال 57 حدود 13 شرکت بیمه در ایران فعالیت می کردند و در سال 80 قانون تاسیس شرکت های بیمه غیردولتی با اهدافی مانند افزایش رفاه عمومی، افزایش نقش بیمه در توسعه اقتصادی و جلوگیری از ضرر و زیان جامعه به تصویب رسید.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، از پرداخت 4630 میلیاردتومان خسارت در 9 ماه اول سال خبر داد و گفت: 8 میلیون و 700 هزار پرونده خسارت بیمه در مدت زمان یاد شده تشکیل شد.
رحیم مصدق در کنفرانس کسب و کار بیمه با بیان اینکه فعالیت بیمه در ایران ابتدا با بیمه های خارجی شروع شد، گفت: ایران در منطقه و خاورمیانه به عنوان اولین کشوری بود که دارای قانون بیمه شد.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، اظهار داشت: در سال 57 حدود 13 شرکت بیمه در ایران فعالیت می کردند و در سال 80 قانون تاسیس شرکت های بیمه غیردولتی با اهدافی مانند افزایش رفاه عمومی، افزایش نقش بیمه در توسعه اقتصادی و جلوگیری از ضرر و زیان جامعه به تصویب رسید.
مصدق ادامه داد: در سال 76 ضریب نفوذ بیمه در کشور نیم درصد بود و در حال حاضر این میزان به بیش از 3 برابرافزایش یافته است. همچنین 25 شرکت بیمه در کشور فعال است و 2 شرکت نیز با دریافت مجوز در نوبت تاسیس هستند.
وی با اعلام اینکه حدود 50 شرکت بیمه در مراحل دریافت مجوز و ورود به بازار هستند، افزود: از سال 88 با تغییر نظام تعرفه ای، امکان نرخ گذاری به خود شرکت های بیمه واگذار شد.
این مقام مسئول در بیمه مرکزی با ارائه آمار 9 ماهه عملکرد شرکت های بیمه ای کشور، اعلام کرد: در 9 ماهه ابتدای سال جاری شرکت های بیمه بالغ بر 9 هزار و 260 میلیارد تومان حق بیمه تولیدی داشته اند و در صنعت بیمه نیز 56.5 درصد رشد اتفاق افتاد.
به گفته مصدق، در مدت زمان یادشده 27 میلیون بیمه نامه صادر شد و 4 هزار و 630 میلیارد تومان نیز خسارت پرداخت شده است. سهم بیمه های زندگی در 9 ماه اول سال 8.09 درصد و سهم بیمه های شخص ثالث 45.5 درصد بوده است، از سویی بیمه های درمان 21.5 درصد از حق بیمه و 33 درصد خسارت را داشته اند.
معاون بیمه مرکزی، از تشکیل 8 میلیون و 700 هزار پرونده خسارت بیمه در 9 ماه اول سال خبر داد و گفت: آئین نامه توانگری موسسات بیمه ای پس از طی مراحل مطالعاتی در شورای عالی بیمه به تصویب رسید.
وی همچنین از تدوین و تصویب آئین نامه 50 ماده ای حمایت از حقوق بیمه گذاران و بیمه گران خبر داد و اظهار داشت: ضوابط عرضه محصولات جدید بیمه ای نیز تدوین و به شرکت های بیمه ای ارائه شده است.
سرانه تقاضای بیمه در ایران 111 دلار است
همچنین قدیر مهدوی، رئیس پژوهشکده بیمه نیز با اعلام اینکه نرخ رشد اسمی صنعت بیمه در سال گذشته 47 درصد بوده است، گفت: با در نظر گرفتن تورم این نرخ رشد به میزان 20 تا 22 درصد خواهد شد.
رئیس پژوهشکده بیمه، با اعلام اینکه ضریب نفوذ بیمه نیز از 1.5 به 1.8 درصد رسیده است، اظهار داشت: با این حال متوسط ضریب نفوذ بیمه در دنیا 7 درصد است. همچنین سرانه تقاضای بیمه در دنیا طی سال گذشته 660 دلار و در ایران 111 دلار بوده است.
مهدوی با اشاره به تقاضای بیمه در ایران و گرایش به دریافت خسارت، سهم بیمه شخص ثالثت و درمان را حدود 70 درصد کل خسارت ها دانست و افزود: به لحاظ بیمه، ایران در رتبه های 60 تا 80 دنیا قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: تقاضای بیمه عمر در ایران از 111 دلار سالیانه تنها 10 دلار است، در حالی که 330 دلار از 660 دلار سرانه تقاضای بیمه در دنیا مربوط به بیمه عمر است.
رئیس پژوهشکده بیمه، عدم آشنایی مردم با بیمه را دلیل اصلی نرسیدن این صنعت به جایگاه واقعی خود اعلام کرد و بیان داشت: در ایران 30 هزار نماینده و 300 کارگزار بیمه فعالیت دارند ولی آموزش ها در سطح مناسبی قرار ندارد.
به گفته مهدوی، در سال گذشته 140 هزار نفر ساعت آموزش به کارگزاران و نمایندگی های بیمه کشور انجام شد، با این حال این میزان می تواند به سطح قابل توجهی افزایش یابد.

آدرس کوتاه شده: