یکشنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ۰۹:۳۹ ۱۸۳۱
طبقه بندی: اخبار داخلی بیمه سامان
چچ
تحول دیجیتال، صنعت بیمه را چابک می‌کند

تحول دیجیتال، صنعت بیمه را چابک می‌کند

صنعت بیمه چه در بخش محصولات و چه در بخش خدمات با تحول دیجیتال، چابک‌تر و بهینه‌تر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان به نقل از ستاد خبری کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه، معاون فنی بیمه‌های زندگی بیمه سامان با بیان این مطلب در برنامه تلویزیونی «چشم‌انداز» با موضوع اقتصاد دیجیتال گفت: صنعت بیمه به دو بخش مهم محصولات و خدمات تقسیم می‌شود و اگرچه بسیاری از خدمات این صنعت اکنون به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود اما به شدت نیازمند تحول دیجیتال در این حوزه هستیم.

شیما آرا با بیان اینکه تحول دیجیتال در بیمه زندگی و عمر مهم است، افزود: اگرچه عرضه دیجیتالی در بخش خدمات بیمه به توسعه آن کمک کرده است اما هنوز در ابتدای راه هستیم و باید همه عوامل اجرایی و سیاستگذاری برای تقویت آن کمک کنند.

آرا درباره استفاده از روش‌های دیتاماینینگ و داده‌ کاوی برای محاسبه ریسک در صنعت بیمه اظهار داشت: تاکنون قدمی در این‌باره برداشته نشده ولی شرکت‌های بیمه‌ای در این مسیر حرکت کرده‌اند.

وی یادآور شد: بهره‌گیری از روش‌های نوین جمع‌آوری داده کمک می‌کند تا علاوه‌بر تجمیع و پردازش داده‌ها در یک چرخه دیجیتالی، فرآیندها نیز در صنعت بیمه بهینه‌تر و جذاب‌تر شود.

این کارشناس صنعت بیمه با تاکید براینکه تمام دیجیتالی شدن صنعت بیمه نیاز به زیرساخت دارد و هزینه‌بر است، ادامه داد: در صنعت بیمه نه تنها زیست‌بوم نداریم بلکه نیروی انسانی متخصص و مجهز به داده وعلم نیز به اندازه کافی نداریم و ضرورت دارد متخصصان جدیدی به این زیست‌بوم اضافه شوند.

معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان بر این باور است که فرآیند دیجیتالی شدن در صنعت بیمه یک موضوع مستمر و در حال جریان و انجام است و هم‌راستا با آن باید فرهنگ دیجیتالی شدن را برای انواع خدمات بیمه‌ای نیز ایجاد کرد.

آرا خاطر نشان کرد: هم‌اکنون توان علمی و محاسبه نرخ و ارزیابی انواع بیمه‌ها ازجمله بیمه مسئولیت، درمان، زندگی و ... وجود دارد اما باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم و از آن سو نیز زیرساخت‌های آیین‌نامه‌ای و قانونی آن را به‌روز کنیم تا موجب کندی سرعت این حرکت نشود

گفتنی است کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه با هدف تبیین وضعیت نظام بانک و بیمه در عرصه تحول دیجیتال و بررسی نقشی حکمرانی دیجیتال در این دو بخش و ارائه راهکارهای چابک‌سازی نظام بانک و بیمه در زیست‌بوم دبجیتال روز دوشنبه 28 آذرماه 1401 در سالن همایش‌های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

آدرس کوتاه شده: