یکشنبه, ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ ۱۲:۴۹ ۵۶۱۵
طبقه بندی: اخبار صنعت بیمه
چچ
فعالیت یک شرکت بیمه در بخش سلامت

فعالیت یک شرکت بیمه در بخش سلامت

فعالیت یک شرکت بیمه در بخش سلامت

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت بیمه در بخش سلامت گفت: به زودی یک شرکت بیمه به طور تخصصی در این زمینه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
سید محمد کریمی در اولین همایش سلامت، بانک و بیمه با اشاره به جایگاه ویژه بیمه در کشور اظهار داشت: ضریب نفوذ بیمه در ایران تا پایان سال گذشته ۱.۸ درصد است.
کریمی افزود: کشور ما در سال ۲۰۱۱ میلادی، رتبه اول حق بیمه‌های تولیدی را در دنیا از آن خود کرد و همچنین در سال جاری صنعت بیمه رشد ۷۰ درصدی را داشته است.
به گفته وی، آگاهی بیشتر مردم از خدمات بیمه و خدمت‌رسانی مطلوب شرکت‌های بیمه، دو دلیل این موفقیت‌ها بوده است.
وی در مورد بیمه‌های درمانی گفت: از سال ۷۳، شرکت‌های بیمه وارد خدمت‌رسانی در حوزه سلامت شدند.
کریمی ادامه داد: یکی دیگر از بیمه‌های مهم در حوزه سلامت، بیمه‌های زندگی است که تأمین‌کننده بهداشت روان اقشار مختلف جامعه است. از این رو، دهه ۹۰ را دهه توسعه بیمه‌های زندگی اعلام کرده‌ایم.
رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: معمولاً بیمه‌های پایه، ارتباط مستقیمی با وضعیت اقتصادی دولت دارد و در صورتی که وضع اقتصادی دولت خوب باشد، خدمت‌رسانی آنها افزایش پیدا می‌کند و بالعکس.
وی اضافه کرد: در اینجاست که جایگاه و نقش بیمه‌های درمان تکمیلی مشخص می‌شود.
وی اظهار داشت: با توجه به ضریب خسارت ۱۵۵ درصدی بیمه‌های درمان تکمیلی در چند سال گذشته، این بیمه‌ها به تدریج به سمت تعطیلی می‌رفتند، اما از این مسئله جلوگیری شد و در آینده نزدیک یک شرکت بیمه به طور تخصصی در این رشته فعالیت خواهد کرد.

آدرس کوتاه شده: