یکشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۶:۴۳ ۲۹۹۲
طبقه بندی: اخبار داخلی بیمه سامان
چچ
تشریح برنامه تحول بیمه سامان در حضور خبرنگاران

تشریح برنامه تحول بیمه سامان در حضور خبرنگاران

تشریح برنامه تحول بیمه سامان در حضور خبرنگاران

تاریخ انتشار :۱۳۹۸/۰۴/۳۰

مدیرعامل شرکت بیمه سامان ضمن تاکید بر پیاده سازی برنامه تحول دیجیتال و آینده صنعت بیمه بر مبنای حرکت حول محور این استراتژی گفت: برنامه ریزی بیمه سامان برای سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۶ بر مبنای تحولات اینشورتک ها و تحولات دیجیتال خواهد بود از این رو هدف خود را مطابق با انقلاب صنعتی چهارم، تغییر مدل کسب و کار و حرکت به سمت دیجیتالی شدن قرار داده ایم.

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان، احمد رضا ضرابیه ۲۹ تیر ماه در نشستی خبری ضمن تشریح عملکرد سال گذشته و برنامه های پیش روی شرکت، به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

مدیرعامل بیمه سامان با بیان این که در جریان افت و خیزهای اقتصادی، شرکت های مالی نیازمند برنامه ریزی های دقیق و با دید بلند مدت هستند، گفت: تحولات اقتصادی بنگاه های اقتصادی را ملزم به بازنگری در برنامه های کوتاه مدت و میان مدت خود کرده است و بیمه سامان نیز به عنوان شرکتی برنامه محور از بدو فعالیت خود با نگاه بلند مدت اقدام به تهیه برنامه های راهبردی سه ساله و پنج ساله کرده و در همین راستا، برنامه جامع راهبردی گروه بیمه سامان برای دوره ۱۳۹۶-۱۴۰۰ با دقتی متفاوت بازنگری شد.

او ادامه داد: بیمه سامان برنامه دارد تا در افق ۱۴۰۰ بالغ بر ۶ درصد سهم از کل بازار کشور کسب کند و نیز کسب ۱۵ درصد از بازار بیمه های زندگی را در پایان همان سال هدف گیری کرده است.

وی با اشاره به این که در الگوریتم زمانبندی در سال های ۱۴۰۱تا ۱۴۰۵ بیمه سامان در فاز رشد تحول دیجیتال خواهد بود، اظهار کرد: تحولی که بیمه سامان در برنامه منتج به ۱۴۰۰ خود در حال پیاده سازی آن است و از سال ۱۴۰۱ به بعد مورد بهره برداری قرار گیرد، آینده کسب و کار مدیریت ریسک، صنعت بیمه و ارائه خدمات به مردم را تغییر خواهد داد.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی این شرکت بر ارائه خدمات به خانواده ها تمرکز دارد، گفت: بیمه های زندگی، اتومبیل، درمان خانواده، منازل مسکونی و تلفن همراه در واقع خدماتی هستند که غایت مطلوب آنها کاهش ریسک خانواده های ایرانی است.

مدیرعامل بیمه سامان با بیان اینکه روشهای سنتی بازاریابی صرفاً بر فروش بیمه نامه تمرکز داشت، اذعان می کند که این شرکت منطبق با روش های جدید همواره برای ایجاد ارزش واقعی برای مشتریان خود اقدام می کند.

ضرابیه تمرکز بر کیفیت ارائه خدمات به ذینفعان را اصلی ترین راهبردهای سال جاری و آینده عنوان و اضافه کرد که شرکت در این دو سال با ارزیابی صحیح ریسک و ارائه نرخ های فنی بر افزایش کیفیت خدمات متمرکز خواهد بود.

ضرابیه با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۹۷ بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار بیمه نامه صادر کرده که سهم بیمه های زندگی در پرتفوی شرکت ۳۴ درصد بوده است، افزود: شرکت در سال گذشته با تشکیل بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار پرونده خسارت، مبلغ چهار هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال خسارت به مردم پرداخت کرد.

وی همچنین با اعلام این که انقلاب صنعتی چهارم با ظهور فناوری های نوین در تمدن بشری و به عبارتی «تحول دیجیتال» در حال وقوع است، گفت: صنعت بیمه کشور نیز در حال تغییر است و اگر اکوسیستم لازم برای پرورش استعدادها، بارورسازی فرصت ها و تکمیل زنجیره ارزش مهیا باشد، شاهد جهش ضریب نفوذ بیمه در کشور به ۷ درصد خواهیم بود.

ضرابیه افزود: شرکت بیمه سامان نیز در این حوزه رویکرد استراتژیک خود را مشخص و برنامه ریزی کرده که در مدل کسب و کار و فرآیندهای کاری، تغییراتی ایجاد کند . به گفته وی طبق این هدف استراتژیک در پایان سال ۱۴۰۰ بخش عمده مدل کسب و کار بیمه سامان مبتنی بر فناوری بوده و به صورت الکترونیکی اجرا خواهد شد.

او ادامه داد: ما در بیمه سامان برنامه ریزی کرده ایم تا بتوانیم مبتنی با این تحولات نه تنها مدل کسب و کار بیمه سامان را تغییر دهیم، بلکه در پایه گذاری اکوسیستم بیمه دیجیتال در کشور نیز نقش آفرینی کنیم.

وی با تاکید بر این که یک شرکت می تواند از فناوری برای توانمندسازی و حمایت از نمایندگان و کارگزاران بیمه بهره بگیرد، گفت: رشد شرکتهای بیمه و صنعت بیمه وابسته به رشد عوامل فروش است.

مدیر عامل بیمه سامان همچنین پیاده سازیInsurance as a Service به معنای «ارائه محصول بیمه ای در لحظه مورد نیاز مشتری» را یکی از نیازهای امروز بیمه گذاران دانست و خاطرنشان کرد: گروه مالی سامان مرکز نوآفرینی سرآمد (پلنت) را در همین راستا ایجاد کرد تا بتواند با ایجاد یک اکوسیستم، عوامل فروش، کارشناسان، نخبگان و هر فرد و مجموعه صاحب ایده را به سمت خلق ارزش هدایت کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال ورود گروه مالی سامان به تاسیس یک شرکت اتکایی نیز گفت: شکی نیست که ظرفیت اتکایی کشور باید افزایش یابد و بیمه سامان نیز معتقد است این بازار باید رونق بگیرد، بنابراین متناسب با این هدف اقداماتی صورت گرفته است، اما جزئیات بیشتر آن پس از طی مراحل مقدماتی اعلام می شود.

ضرابیه همچنین در پاسخ به سوالی درباره میزان مطالبات این شرکت از گروه خودروسازی سایپا، گفت: بیمه سامان در حوزه بیمه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر قراردادی با شرکت سایپا نداشته و از این بابت هم طلبی از این شرکت ندارد.

ضرابیه درباره آخرین وضعیت همکاری های استارت آپ ها با «پلنت» نیز گفت: این کارخانه نوآوری هم اکنون با ۱۲ استارت آپ همکاری دارد، اما ظرفیت افزایش آنها به ۱۰۰ واحد وجود دارد، به طوری که می توان به همه آنها امکانات مشاوره ای و خدماتی ارائه کرد.

مهدی فلاح، معاون فنی بیمه سامان نیز که در این نشست حضور داشت در پاسخ به سوالی درباره علت افزایش سهم بیمه های درمان در پرتفوی این شرکت گفت: خوشبختانه بیمه های درمان تکمیلی به ویژه محصول کم نظیر بیمه درمان خانواده بیمه سامان مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و از این رو بیمه های درمان سهم خوبی در سبد شرکت دارد، اما همه چیز در این بخش کنترل شده است.

وی افزود: نسبت خسارت بیمه درمان در شرکت کمتر از ۹۰ درصد است و این رقم کمتر از متوسط نسبت خسارت صنعت بیمه در این رشته است و این نسبت معقول ناشی از عملکرد درست متولیان این رشته در بیمه سامان است.

حجت جاهد معاون توسعه کسب و کار بیمه سامان نیز در این نشست با بیان این که اپلیکیشن ها و سامانه های متعدد حوزه بیمه نیاز به یکپارچه سازی دارند، گفت: شرکت بیمه سامان در این حوزه اقداماتی را آغاز کرده است، چرا که ذینفع صنعت بیمه نمی تواند با چندین سامانه متعدد در ارتباط باشد.

وی افزود: ارزیاب خسارت، بیمه گذار، بیمه گر، بیمه شده و بیمه مرکزی، با انواع سامانه ها در ارتباط اند، در حالی که می توان در یک فرایند میان مدت همه این سامانه ها را تجمیع و امکان ارتباط آنلاین آنها با یکدیگر را برقرار کرد.

آدرس کوتاه شده: