شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۲۶ ۵۳۸
طبقه بندی: اخبار وزارت اقتصاد و دارایی
چچ
ضرورت پر رنگ شدن نقش سیاستگذاری معاونت امور اقتصادی

وزیر اقتصاد در جلسه تودیع و معارفه معاون جدید امور اقتصادی این وزارتخانه تأکید کرد:

ضرورت پر رنگ شدن نقش سیاستگذاری معاونت امور اقتصادی

وزیر اقتصاد در جلسه تودیع و معارفه معاون جدید امور اقتصادی این وزارتخانه تأکید کرد: معاونت امور اقتصادی در اصل باید معاونت سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد باشد؛ گر چه هم اکنون هم همین نقش را کمابیش ایفاء می کند اما مطالبه من، پررنگ تر شدن این وجهه است.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر سید احسان خاندوزی طی سخنانی در این مراسم که بعد از ظهر امروز با حضور معاونان وزیر و جمعی از مدیران و کارکنان معاونت امور اقتصادی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم تحول صورت گرفته در رأس معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد بتواند گامی رو به جلو برای تحقق اهداف این معاونت در عین بهره مندی از انباشته های دانشی و تجربی پیشین باشد که محصول زحمات خوب آقای عظیمی و همکاران محسوب می شود.
وی افزود: من دکتر عظیمی را از زمان مسئولیت خودم در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و نیز عضویت در کمیسیون اقتصادی مجلس، به عنوان چهره ای علمی و خلاق می شناختم و امیدوارم از این به بعد نیز در جایگاه مشاور وزیر، از تجربیات و کمک های ایشان در معاونت امور اقتصادی کماکان بهره مند باشیم.
وزیر اقتصاد در مورد "سید محمد هادی سبحانیان" معاون جدید امور اقتصادی وزارتخانه نیز اظهار داشت: وی تجربه بسیار گرانبهایی بعنوان عضو هیأت علمی دانشگاه و نیز در عرصه سیاستگذاری در دوره حضور در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دارد و تقریبا هیچ مسئول امر سیاستگذاری در مجلس نیست که با توانمندی های سبحانیان آشنا نباشد.
خاندوزی با بیان اینکه مجموعه معاونت امور اقتصادی یکی از ذخایر ارزشمند نیروی انسانی مجموعه وزارت اقتصاد است، به سید محمد هادی سبحانیان توصیه کرد، حتماً در حفظ سرمایه انسانی این معاونت، تلاش ویژه ای داشته باشد زیرا به عقیده وی، اساساً وزارتخانه، سرمایه ای جز کارشناسان زبده و زحمتکش ندارد که همه تلاش خود را برای کیفی تر و مؤثرتر کردن امور در طبق اخلاص نهاده اند.
وی تصریح کرد: اگر معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد به عنوان یکی از مراکز تغذیه وزیر اقتصاد در هیأت وزیران، شورای پول و اعتبار، شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، ستاد اقتصادی دولت و ... بتواند هر چقدر پر توان تر ایفای نقش کند، ثمره آن این می شود که دست وزارت متبوع در عرصه مشاوره، جهت دهی و راهبری سیاست های اقتصادی کشور، گشاده تر از پیش خواهد شد.
وزیر اقتصاد در خصوص مطالبه خود از معاونت امور اقتصادی وزارت متبوع اظهار داشت: معاونت امور اقتصادی در اصل باید معاونت سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد باشد؛ گر چه هم اکنون هم همین نقش را کمابیش ایفاء می کند اما مطالبه من، پررنگ تر شدن این وجهه است.
وی افزود: بقیه بخش های وزارتخانه، تقریباً مشغول تدبیر امور و تمشیت مسایل اجرایی کشور، چه در داخل ستاد و چه در خارج و سازمان های تابعه هستند اما آنجایی که باید برای همه این مجموعه، به نحو "هماهنگ" برنامه ریزی کند، معاونت امور اقتصادی است.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: بنای من این است که بصورت جدی، از این ظرفیت استفاده کنم؛ یعنی برای هر کدام از تصمیمات مهم، حتمًا نظر معاونت اقتصادی را خواهم خواست و برای همین است که از دوستان می خواهم همواره "بهنگام" و "به روز" باشند، به ویژه در این روز ها که در ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم، تصمیمات متعددی در دستور کار شوراها و سیاستگذاران دولت قرار دارد و تحرک و پویایی شما باعث می شود در رأس زمان مقرر، خروجی خوب و قابل ارائه ای در عرصه سیاستگذاری داشته باشیم.

این گزارش حاکی است، سید محمد هادی سبحانیان معاون جدید امور اقتصادی وزارتخانه نیز در ادامه جلسه، طی سخنانی، ضمن قدردانی از حسن اعتماد وزیر اقتصاد، توان و ظرفیت کارشناسی نیروی انسانی معاونت متبوع را بسیار خوب ارزیابی کرد که با توجه به افزوده شدن نیرو های جوان طی سالیان اخیر، بیش از پیش ارتقاء یافته است.
وی با بیان اینکه گاهی اوقات زحمات کارشناسان و مدیران مجموعه معاونت امور اقتصادی بخوبی دیده نمی شود، تصریح کرد: من می خواهم از این پس، بصورت فعالانه با موضوعات اقتصادی کشور برخورد کنیم و صرفاً مجری کار های ارجاعی نباشیم.
بنا بر این گزارش، همچنین، سید رضا عظیمی معاون سابق امور اقتصادی وزارت اقتصاد در سخنانی، ضمن آرزوی موفقیت برای معاون جدید، گزارش عملکرد و اقدامات انجام گرفته توسط این معاونت در دوره تصدی خود را ارائه کرد.

آدرس کوتاه شده: