فهرست طبقات بیمه درمان تکمیلی
آخرین محصولات و خدمات بیمه درمان تکمیلی
پربازدیدترین محصولات و خدمات بیمه درمان تکمیلی
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ ۱۹:۰۴ ۶۴۵۵۵۹
گروه: محصولات
چچ
بیمه نامه درمان تکمیلی

بیمه نامه درمان تکمیلی

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع‌ پوشش‌های بیمه‌‌ای، بیمه‌ تکمیلی درمان است‌. با توجه‌ به‌ اینکه‌ انسان همواره‌ در معرض‌ خطر انواع‌ مختلف‌ بیماری‌ها بوده‌ و هست‌، به ناچار برای معالجه‌ بیماری و بهبودی، متقبل‌ هزینه‌‌های سنگین‌ پزشکی، دارو، عمل‌ها‌ی جراحی و مخارج‌ بیمارستان‌ می‌شود. به‌ منظور کمک‌ در پرداخت چنین‌ هزینه‌هایی، بیمه‌های درمانی طراحی و به متقاضیان ارائه می‌گردند.
معرفی

بیمه درمان تکمیلی خانواده

از آنجایی که تمام افراد نمی‌توانند تحت نظر ارگان یا سازمان خاصی به صورت گروهی بیمه تکمیلی درمان را تهیه نمایند، بیمه سامان اقدام به ارائه طرح بیمه تکمیلی برای خانواده‌ها نموده است. در بیمه تکمیلی خانواده، ما به عنوان بیمه‌گر متعهد می‌شویم که کلیه هزینه‌های درمانی و بیمارستانی بیمه‌گذار شامل هزینه‌های بیمارستانی، عمل‌های جراحی، پاراکلینیکی، جراحی‌های سرپایی، خدمات آزمایشگاهی، هزینه‌های آمبولانس، زایمان، ویزیت، دارو و دندانپزشکی را براساس شرایط بیمه‌نامه تکمیلی درمان خانواده و فرانشیز توافق شده پرداخت کنیم.

مزایای بیمه درمان تکمیلی خانواده سامان

با خرید بیمه تکمیلی خانواده، می‌توان از مزایای زیر نیز بهره‌مند شد:

  • استفاده از طرح‌های متناسب با نیاز بیمه‌ای و توانمندی مالی هر فرد
  • پرداخت هزینه‌های بستری در بیمارستان
  • پرداخت هزینه‌های تشخیصی، پاراکلینیکی و هزینه‌های جراحی‌های سرپایی
  • جبران هزینه‌های زایمان، نازایی و ناباروری
  • پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی
  • پرداخت هزینه درمان عیوب انکساری چشم
  • و ...

بیمه تکمیلی خانواده سامان، خدمات خود را در قالب 4 طرح ارائه کرده‌است که پوشش‌ها و سقف تعهدات هرکدام از آنها در مدت یک‌سال در جدول شماره یک بیان شده است.

جدول شماره 1- طرح‌های بیمه درمان تکمیلی خانواده

طرح‌های  <strong class='sis-keyword'>بیمه درمان تکمیلی</strong> 1401

همچنین توضیحات مربوط به خرید بیمه تکمیلی خانواده سامان بدون داشتن بیمه‌ پایه، دوره انتظار، فرانشیز، شرایط سنی، شرایط بیمه تکمیلی خانوادگی، روش‌های پرداخت حق‌بیمه‌ تکمیلی و فرآیند دریافت هزینه‌های پزشکی از بیمه سامان را می‌توانید در ادامه‌ی جدول‌ها مطالعه کنید.

مبلغ حق‌بیمه درمان تکمیلی خانواده سامان

مبلغ حق‌بیمه هریک از این طرح‌ها به صورت سالیانه تعیین می‌شود که طبق جدول شماره دو می‌باشد.

جدول شماره 2- حق‌بیمه سالیانه براساس طرح‌ها (مبلغ به ریال)

جدول حق بیمه طرح‌های جدید بیمه درمان

نکته 1: حق بیمه‌های اعلام شده در جدول شماره 2 برای بازه سنی 0 تا 60 سال می‌باشد و برای سنین بالاتر اضافه نرخ سنی اعمال خواهد شد.

  • اضافه نرخ :

در شرایط زیر به حق بیمه ها، اضافه نرخ تعلق می گیرد :

  • اضافه نرخ بابت نداشتن بیمه گر پایه :

در صورتیکه بیمه گذار فاقد بیمه گر پایه باشد، 18% بعنوان اضافه نرخ به حق بیمه (مندرج در جدول حق بیمه اصلی سالانه (جدول شماره 2) اضافه خواهد شد.

  • اضافه نرخ بابت بازه سنی:

حق بیمه های جدول شماره 2 درخصوص بازه سنی صفر تا 60 سال می باشد و برای سنین بالاتر، اضافه نرخ سنی به شرح ذیل اعمال خواهد شد:

اضافه نرخ در خصوص بازه سنی 61 تا 70 سال تمام معادل 50% و درخصوص بازه سنی 71 تا 75 سال (مشتریان وفادار) 200% می باشد.

نکته1: مشتریان وفادار شامل مشتریانی می شود که بیمه نامه ایشان حداقل برای دو سال متوالی در شرکت بیمه سامان تمدید شده است در غیراینصورت بیمه نامه قابل صدور نمی باشد.

نکته 2: حق بیمه‌های اعلام شده در جدول شماره 2 به صورت خالص می باشد.

تخفیف بیمه تکمیلی سامان

الف) بیمه گذار در صورت داشتن هر یک از شرایط زیر مشمول اخذ حداکثر10% تخفیف بر روی مبلغ حق بیمه می گردد:

  • بیمه گذار دارای بیمه نامه عمر سامان بوده باشد.
  • در صورتیکه بیمه گذار، حق بیمه را بصورت نقدی (یکجا) پرداخت نماید.

تذکر : لازم به ذکر است، میزان تخفیف قابل ارائه در صورت داشتن موارد فوق الذکر حداکثر 10% خواهد بود.

  1. در صورتی که تعداد بیمه شدگان (براساس صفحه اطلاعات همسر و فرزندان در شناسنامه بیمه گذار) بیمه نامه 3 نفر و بیشتر باشد، صدور بیمه نامه مشمول 15% تخفیف خواهد شد.

نکته 2: لازم به ذکر است، تخفیفات مطرح شده در بند الف و ب پیش نیاز یکدیگر نمی باشند و در صورت احراز شرایط تعلق تخفیفات هریک به تنهایی و یا در ادامه یکدیگر قابل اعمال خواهند بود.

خرید بیمه تکمیلی خانواده سامان بدون داشتن بیمه‌ پایه

درگذشته برای خرید بیمه تکمیلی، داشتن بیمه‌ پایه (تامین اجتماعی، حوادث درمانی، خدمات درمانی نیروهای مسلح و سلامت ایرانیان) در اکثر شرکت‌های بیمه الزامی بوده‌است. اما هم‌اکنون بعضی از شرکت‌های بیمه از جمله بیمه سامان برای رفاه حال خریداران بیمه تکمیلی خود، لزوم داشتن بیمه‌ پایه را حذف نموده‌اند و در صورتی که خریدار بیمه تکمیلی، بیمه‌ پایه نداشته‌باشد، تنها ۱۸ درصد به مبلغ حق‌بیمه او افزوده خواهدشد و تغییر دیگری در بیمه‌نامه تکمیلی او به علت نداشتن بیمه‌ پایه رخ نخواهد داد.

دوره انتظار بیمه تکمیلی سامان

به مدت زمانی گفته می‌شود که پس از گذشت آن بیمه‌گذار می‌تواند از پوشش‌های بیمه‌نامه خود استفاده نماید.
هریک از طرح‌های بیمه تکمیلی خانواده سامان دارای دوره‌ی انتظار ۳ ماهه برای بیماری های مزمن و دوره انتظار ۹ ماهه برای زایمان می‌باشند، برای مثال برای استفاده از پوشش زایمان، نازایی و ناباروری باید حداقل ۹ ماه از خرید آن گذشته‌باشد، بنابراین می‌بایست قبل از بارداری برای خرید بیمه تکمیلی با پوشش زایمان اقدام کنید.

نکته 1: در صورتی که متقاضی بیمه نامه درمان خانواده، به صورت انفرادی یا گروهی دارای بیمه نامه درمان تکمیلی خانواده در شرکت بیمه‌ای دیگری باشد، در صورت اخذ نامه از ستاد شرکت بیمه‌گر در خصوص بازه قرارداد فی مابین (با شرط آنکه از تاریخ اتمام آن بیش از یکماه نگذشته باشد)، دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی خانواده شرکت بیمه سامان برای ایشان حذف می‌گردد.

فرانشیز بیمه تکمیلی سامان

فرانشیز به مقداری از هزینه‌های درمانی گفته می‌شود که پرداخت آن برعهده خود بیمه‌گذار است و بقیه هزینه‌های درمان را شرکت بیمه پرداخت می‌کند.
مقدار فرانشیز بیمه تکمیلی سامان براساس نوع طرح انتخابی ۱۰ یا 30 درصد می‌باشد. به این معنا که هزینه‌های درمانی بیمه‌گذار هرمقداری که باشد حداقل ۱۰ یا 30 درصد آن باید توسط بیمه‌گذار پرداخت شود. ضمنا اگر شخصی از بیمه پایه خود استفاده نماید در پرداخت خسارت فرانشیز کسر نخواهد شد.

بیمه تکمیلی خانوادگی سامان

عده‌ای تصور می‌کنند که در بیمه تکمیلی خانوادگی با پرداخت یک حق‌بیمه توسط سرپرست خانواده تمام اعضای آن خانواده تحت پوشش قرار می‌گیرند. اما این تصور کاملا اشتباه است.
در بیمه تکمیلی خانوادگی با دریافت حق‌بیمه به تعداد اعضای خانواده برای همه‌ی آن‌ها بیمه تکمیلی خریداری می‌شود. با این تفاوت که به جای صدور بیمه‌نامه به تعداد اعضای خانواده، یک بیمه‌نامه که در آن نام سرپرست خانواده و افراد تحت تکفل او نوشته شده‌باشد صادر خواهدشد.

روش‌های پرداخت حق‌بیمه‌ تکمیلی

حق‌بیمه تکمیلی به صورت سالیانه و براساس سن بیمه‌گذار تعیین می‌شود و بیمه‌گذار می‌تواند به یکی از دو روش نقدی و یا اقساطی حق‌بیمه خود را پرداخت نماید.
پرداخت حق‌بیمه به روش نقدی و یکجا ، شامل ۱۰ درصد تخفیف خواهدشد و در صورتی که بیمه‌گذار تقاضای پرداخت حق بیمه به‌صورت اقساط را داشته باشد می‌بایست حداقل 30% از کل مبلغ حق بیمه را به‌صورت نقدی پرداخت و مابقی را نهایتا‌ طی 9 قسط مساوی متالی ماهانه یا 3 قسط متوالی مساوی سه ماهه پرداخت نماید.

فرآیند دریافت هزینه‌های پزشکی از شرکت بیمه سامان

دو روش برای دریافت هزینه‌های پزشکی مورد تعهد بیمه سامان وجود دارد که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت:


روش اول: بیمه‌گذاران به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سامان مراجعه کنند.

  • در صورت مراجعه بیمه‌گذار به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سامان که امکان صدور معرفی‌نامه به صورت آنلاین را داشته‌باشند، در همان محل معرفی‌نامه به صورت آنلاین برای آن‌ها صادر می‌شود.
    در این حالت پرداخت هزینه‌های درمانی بیمه‌گذار تا سقف تعهدات پوشش‌های بیمه سامان برعهده‌ی خود شرکت می‌باشد و بیمه‌گذار فقط باید ۱۰ درصد هزینه‌های پزشکی را در همان محل به عنوان فرانشیز و سهم خود پرداخت کند.
  • در صورتی که بیمه‌گذار بخواهد به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سامان که امکان صدور معرفی‌نامه به صورت آنلاین را ندارند، مراجعه کند، باید از قبل به نمایندگی‌های بیمه سامان رفته و برای مرکز درمانی مورد نظر خود معرفی‌نامه دریافت نماید. در این حالت نیز مانند حالت قبل بیمه‌گذار فقط باید ۱۰ درصد هزینه‌های پزشکی را در همان جا، به عنوان فرانشیز و سهم خود پرداخت نماید.


روش دوم: بیمه‌گذاران به مراکزی به غیر از مراکز طرف قرارداد بیمه سامان مراجعه کنند.

  • در این صورت اگر بیمه‌گذار بیمه‌ پایه داشته‌باشد و بخواهد از آن استفاده‌کند در ابتدا باید با فاکتور هزینه‌ها و مدارک درمانی به بیمه‌ پایه خود مراجعه نماید و مبلغ مورد تعهد بیمه گر اول را دریافت کند. پس از آن بیمه‌گذار باید به یکی از نمایندگی‌های بیمه سامان مراجعه نماید و با تحویل مدارک خود مابقی هزینه‌ها به استثنای ۱۰ درصد فرانشیز را دریافت کند. همچنین علاوه بر تحویل مدارک به نماینده‌ی خود می‌توانند مستقیما مدارک خود را تحویل شعبات بیمه سامان یا شرکت درمانت دهند.
  • در غیر این صورت اگر بیمه‌گذار، بیمه‌ پایه نداشته باشد و یا نخواهد از آن استفاده کند، می‌تواند از همان ابتدا به یکی از نمایندگی‌های بیمه سامان مراجعه نماید و هزینه‌های پزشکی خود را مطابق تعرفه تا سقف تعهدات بیمه سامان از آن دریافت کند.

نکته:خسارت های پرداختی براساس تعرف مصوب محاسبه می گردد.

مشخصات

موارد تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی

پوشش‌های اصلی در بیمه‌نامه درمان تکمیلی شامل این موارد است:
هزینه های بیمارستانی
زایمان: پوشش بسیار معروفی است که هزینه های بستری و زایمان بانوان راتحت پوشش قرار میدهد.
پوشش پاراکلینیکی شامل هزینه های تشخیصی و کمک تشخیصی بیماری مانند آزمایشات، سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن ، MRI و تست ورزش.
اعمال جراحی سرپابی شامل مواردی نظیر شکستگی‌ها، بخیه، ختنه، رادیوتراپی
هزینه درمان عیوب انکساری چشم، تا سقف معین
هزینه آمبولانس و فوریت های پزشکی به شرط بستری شدن فرد
هزینه درمانهای طبی به شکل بستری نظیر شیمی درمانی، رادیوتراپی، سنگ شکن و بستری
هزینه ویزیت و دارو
هزینه های دندانپزشکی
هزینه خرید سمعک

فایل کاتالوگ