بنر تست برای صفحه ی سوالات متداول

درباره ما

شرکت بیمه سامان در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۸۳ با هدف ارائه خدمات بیمه‌های بازرگانی در رشته‌های اموال، مسئولیت و اشخاص تأسیس شد. این شرکت با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال، معادل ۲۰۰ میلیون سهم با ارزش اسمی یک هزار ریال، در سازمان ثبت شرکت‌ها به شماره ۲۴۱۰۵۹ به ثبت رسید. در ۱۱ اسفند ۱۳۸۳، بیمه سامان مجوز فعالیت در رشته‌های زندگی، غیرزندگی و بیمه‌های اتکایی را از بیمه مرکزی ایران دریافت کرد و به‌عنوان ششمین عضو گروه مالی سامان فعالیت خود را آغاز نمود. سهامداران اصلی بیمه سامان شامل بانک سامان، شرکت سرمایه‌گذاری بانک سامان، شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد هستند. همچنین، جمعی از اشخاص حقیقی و حقوقی با سوابق فعالیت طولانی در صنایع مالی و تولیدی در تأسیس این شرکت نقش داشته‌اند. بنیان‌گذاران و مدیران بیمه سامان از دست‌اندرکاران با تجربه صنعت بیمه بوده و با بهره‌گیری از دانش و تخصص خود، این شرکت را پایه‌گذاری کرده‌اند. سرمایه فعلی شرکت، براساس ثبت افزایش سرمایه در ۱ اسفند ۱۴۰۰، به ۵,۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است. اعضای هیأت مدیره بیمه سامان با هدف جلب رضایت مشتریان و ارائه خدمات مطلوب، اقدام به جذب نیروهای متخصص و مجرب در امور بیمه‌ای کرده‌اند. این شرکت با تکیه بر اصل مشتری‌مداری و استفاده از آخرین دانش‌ها و ابزارهای حرفه‌ای، در تلاش است تا تمامی نیازهای بیمه‌ای مشتریان را شناسایی کرده و بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه دهد.
از مهم‌ترین ویژگی‌های بیمه سامان، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و ارائه خدمات دیجیتال در صنعت بیمه است. ما با ایجاد زیرساخت‌های پیشرفته، فرایندهای بیمه‌ای را ساده‌تر و سریع‌تر کرده‌ایم تا مشتریانمان تجربه‌ای متفاوت و راحت از خدمات بیمه‌ای داشته باشند. کادر کارشناسی بیمه سامان با دارا بودن تحصیلات دانشگاهی و آشنایی کامل با صنعت بیمه، زیر نظر مدیران با تجربه، سعی در حفظ منافع بیمه‌گزاران داشته و با ارائه مشاوره در زمینه مدیریت ریسک، از بروز خسارات احتمالی پیشگیری می‌کنند. این شرکت با اتکا به سرمایه‌های مالی و انسانی مناسب، همواره درصدد است تا خدماتی متمایز را برای بیمه‌گزاران خود فراهم آورد.

اهداف، چشم‌اندازها و ارزش‌ها

شرکت بیمه سامان، از مجموعه‌های شناخته شده و نوآور در صنعت بیمه کشور است که با تکیه بر تخصص، تجربه و دانش فنی مدیران و کارکنان خود و همچنین تعهد به ارائه خدمات حرفه‌ای و متمایز نسبت به سایر شرکت‌های فعال در این حوزه، همواره در تلاش است تا ضمن برقراری آرامش و امنیت برای مشتریان خود، محصولات و استانداردهای جدیدی برای ارائه خدمات تعریف کند. ما در بیمه سامان به دنبال تحقق اهدافی همچون ارائه خدمات برتر، بهبود مستمر محصولات و خدمات و در نهایت خلق ارزش هستیم. برای رسیدن به این اهداف، از شبکه نمایندگان خود، دانش روز در تمام حوزه‌ها، تیم‌های متخصص، راهکارهای بیمه‌ای جدید و متناسب با نیازهای افراد، خانواده‌ها و کسب‌وکارها بهره خواهیم گرفت. چشم اندازی که بیمه سامان برای خود تعریف کرده متمرکز بر این است که خود را به عنوان یک گروه مالی فرابیمه‌ای، دیجیتال و بین‌المللی تا سال ۱۴۰۵ معرفی نماید و مرجع اصلی و پیشرو در صنعت بیمه باشد. تلاش می‌کنیم تا در فضایی نوآورانه و مبتنی بر اعتماد، با ارائه مشاوره‌های تخصصی، پشتیبانی سریع و فرآیندهای ساده و شفاف، آینده‌ای امن و مطمئن برای مشتریان و جامعه رقم بزنیم و تجربه‌ای خوشایند از داشتن بیمه برای همگان خلق کنیم.

ارزش‌های بیمه سامان شامل گشودگی و تجربه پذیری، چابکی، کارتیمی مبتنی بر اعتماد، مشتری مداری و بی‌پروا و مرز زدن است.

طبقه‌بندی اصلی خدمات گسترده بیمه‌ای که شرکت بیمه سامان در آن فعال است، در لیست زیر قابل مشاهده می‌باشد.

بیمه‌های اموال

آتش‌سوزی، باربری، مهندسی و انواع اتومبیل

بیمه‌های‌ مسئولیت

انواع مسئولیت‌های مدنی، کارفرما، پزشکان و سازندگان بنا و ...

بیمه‌های اشخاص

درمان، مسافرتی و انواع بیمه‌های زندگی و حوادث (عمر و تشکیل سرمایه، حوادث انفرادی و گروهی، عمر زمانی و مانده بدهکار و ...)

آینده‌ای مطمئن‌تر، با بیمه سامان دست یافتنی است.

چهارچوب شایستگی‌های بیمه سامان

در بیمه سامان، موفقیت ما بر پایه چارچوبی از شایستگی‌های کلیدی و مدیریتی استوار است تا کارکنان و مدیران را در مسیر رشد و تعالی قرار دهد. هدف از تعیین این ساختار، ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشتریان است و به ما کمک می‌کند تا همواره در صنعت بیمه پیشرو باشیم.

شایستگی‌های کلیدی

خلاقیت و نوآوری

تفکر فراتر از چارچوب‌های موجود، ایجاد ایده‌های نو و استفاده از آن‌ها برای بهبود فرآیندها، محصولات و خدمات

ایجاد ارتباط و کار تیمی

توانایی برقراری و حفظ ارتباطات مؤثر درون و برون‌سازمانی، تمایل به همکاری گروهی و درک رویکردهای رفتاری مختلف

تفکر تحلیلی و دید عددی

رویکرد منطقی و استدلالی در شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها، توانایی کار دقیق و راحت با اعداد و تحلیل نتایج برای تصمیم‌گیری‌های مؤثر

سازماندهی و فرآیندگرایی

انجام نظام‌مند کارها، اولویت‌بندی وظایف، تخصیص بهینه زمان و منابع، پیش‌بینی موانع و نظارت بر پیشرفت کارها

 مشتری‌مداری

توجه به نیازهای مشتریان داخلی و خارجی در چارچوب منشور مشتری‌مداری بیمه سامان، با هدف جلب رضایت آن‌ها با در نظر گرفتن منابع موجود

گرایش به تغییر

رویکرد مثبت نسبت به تغییرات، توانایی تحلیل و انعطاف‌پذیری در مواجهه با آن‌ها، تمایل به یادگیری و پیشرفت شغلی

این شایستگی‌ها برای سطوح مدیریتی و سرپرستی تعریف شده و بر مهارت‌ها و توانایی‌های مدیریتی مورد نیاز به منظور هدایت و راهبری مؤثر تیم‌ها و بخش‌های مختلف سازمان متمرکز است. به طور کلی هر دو سطح کلیدی و مدیریتی چارچوب شایستگی‌ها، مبنایی برای جذب، آموزش و توسعه منابع انسانی در بیمه سامان خواهد بود تا با تکیه بر آن، خدماتی با کیفیت و متمایز به مشتریان سازمان ارائه گردد.

گواهی نامه‌ها و تقدیرنامه‌های شرکت بیمه سامان

بیمه سامان از آغاز، ارائه خدمات بیمه‌ای با بالاترین استانداردهای کیفی و همچنین رضایت مشتریان را سرلوحه فعالیت‌ها خود قرار داده است. تلاش برای بهبود مستمر در مسیر جلب رضایت مشتریان و نیز پایبندی به اصول حرفه‌ای و استانداردهای برتر صنعت بیمه از افتخارات این شرکت بوده که دستاورد آن، اعتماد و ارزیابی مثبت نهادهای تخصصی است. دریافت گواهینامه‌های معتبر و تقدیرنامه‌های مختلف، گواهی بر تعهد ما به ارائه خدماتی مطمئن و حرفه‌ای است.

شرکای تجاری

login