مديرعامل شركت بيمه سامان با اشاره به ورود شركت هاي فناور به صنعت بيمه طي سال هاي اخير گفت: هنوز...

بيمه سامان 1500 ميليارد ريال سود تقسيم كرد!
مجمع عمومي عادي سالانه شركت بيمه سامان، يكشنبه ۳۱ تير ماه ۱۴۰۳ با حضور بيش از ۸۷ درصد سهامداران اين شركت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي شركت بيمه سامان، در اين جلسه ابتدا گزارش هيات مديره درباره وضعيت شركت و نيزعملكرد آن در سال گذشته قرائت شد و پس از ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانوني، صورتهاي سال مالي منتهي به پايان اسفند ماه ۱۴۰۲ با اكثريت آرا به تصويب رسيد.
در ادامه دستور جلسه مجمع عمومي عادي سالانه، موسسه حسابرسي بيات رايان به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانوني اصلي و موسسه حسابرسي رايمند و همكاران به عنوان بازرس قانوني علي البدل شركت براي سال مالي ۱۴۰۳ تعيين شدند.
در اين جلسه مقرر شد از محل سود قابل تخصيص، مبلغ ۳.۵۹۵ ميليون ريال به حساب اندوخته قانوني و مبلغ ۲۸۷.۷۲۴ ميليون ريال به حساب اندوخته سرمايه اي منظور شود. همچنين با تصميم سهامداران شركت بيمه سامان، مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (يك هزار و پانصد ميليارد ريال) و به ازاي هر سهم ۳۰۰ ريال به عنوان سود نقدي قابل تقسيم به سهامداران تخصيص داده شده و مابقي به حساب سود انباشته انتقال يابد.
مطابق با چشمانداز بيمه سامان در سال ۱۴۰۷، اين شركت يك گروه فرابيمه، تمام ديجيتال و بينالمللي و پيشگامِ مشاركت در اكوسيستمهاي فرابيمه كشور خواهد بود. مروري بر عملكرد شركت بيمه سامان در سال مالي ۱۴۰۲ نشان مي دهد كه در راستاي تحقق چشمانداز و با هدف نفوذ در بازار، افزايش پورتفوي و پاسخگويي مناسب به نيازهاي واقعي مشتريان، حق بيمه صادره اين شركت با رشد ۶۸ درصدي نسبت به سال قبل از آن، به رقمي بالغ بر ۶۲ هزار ميليارد ريال رسيده است.
همچنين ميزان خسارت پرداختي شركت بيمه سامان در سال مالي ۱۴۰۲ با رشد ۴۰ درصدي در مقايسه با سال قبل، بيش از ۲۶ هزار ميليارد ريال بوده است. اين گزارش مي افزايد ، شركت بيمه سامان با توسعه و اصلاح ساختار شبكه فروش، نوآوري در طراحي و عرضه محصولات جديد متناسب با نياز مشتريان، توجه ويژه به ارتقاء كيفيت خدمات به مشتريان، توسعه محصولات و خدمات ديجيتال، برگزاري جشنوارههاي تشويقي براي نمايندگان و مشتريان بالقوه، اجراي برنامههاي تبليغاتي گسترده، نفوذ و جذب حداكثري فرصتهاي موجود در بازار، توجه ويژه به توسعه بيمهگزاران رشته زندگي كه جزو بازارهاي هدف اصلي شركت هستند و توسعه بينالمللي، حداكثر تلاش خود را براي رسيدن به اهداف تعيين شده به كار ميبرد.