بنر دانلود اپلیکیشن
شرایط عمومی بیمه مسئولیت مدنی مديران تورهای سياحتی، زيارتی و آژانس های مسافرتی در قبال استفاده کنندگان

شرایط عمومی بیمه مسئولیت مدنی مديران تورهای سياحتی، زيارتی و آژانس های مسافرتی در قبال استفاده کنندگان

در این مطلب، توضیحات کامل و جامعی از شرایط عمومی بیمه مسئولیت مدنی مديران تورهای سياحتی، زيارتی و آژانس های مسافرتی در قبال استفاده کنندگان ارائه می‌شود تا مخاطب پیش از ورود به جزئیات، با چارچوب کلی و موضوعات اصلی بیمه‌نامه آشنا شود.

فصل اول - کلیات

ماده ۱- اساس بیمه‌نامه: این بیمه‌نامه بر اساس قانون مصوب اردیبهشت ماه، سال ۱۳۱۶ و سایر قوانین و مقررات مرتبط و پیشنهاد کتبی بیمه گزار (که جزء لاینفک این بیمه نامه می باشد) تنظیم گردیده و مورد توافق طرفین می‌باشد. آن قسمت از پیشنهاد بیمه گزار که مورد قبول بیمه گر نبوده و همزمان با صدور بیمه نامه یا قبل از آن کتباً به بیمه گزار اعلام گردیده است، جز تعهدات بیمه گر محسوب نمی شود.
ماده ۲- تعاریف و اصطلاحات: اصطلاحات زیر در این شرایط عمومی با تعریف مقابل آن به کار رفته است:
2-1- فعالیت موضوع بیمه: مسافرین تورهای داخل کشور.
2-2- بیمه گر: موسسه بیمه ای است که دارای پروانه فعالیت از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و مجاز به انجام عملیات بیمه در این رشته است.
2-3- حق بیمه: وجهی که بیمه گزار در برابر اخذ پوشش و تعهد بیمه گر برای جبران خسارت ناشی از وقوع یا بروز حادثه تحت پوشش بیمه نامه می پردازد.
2-4- بیمه گزار: هر شخص حقیقی یا حقوقی که قرارداد بیمه را با بیمه گر منعقد می کند و متعهد به پرداخت حق بیمه می باشد.
2-5- زیاندیده: مسافرین تورهای داخل کشور که در اثر وقوع حادثه موضوع بیمه دچار خسارت جانی و یا خسارت مالی گردیده اند.
2-6- حادثه موضوع بیمه: رویدادی است که حین و به مناسبت انجام فعالیت موضوع بیمه و در مدت اعتبار بیمه نامه اتفاق افتد و منجر به خسارت جانی و یا خسارت مالی وارد به مسافرین گردد و بیمه گزار مسئول جبران خسارت یا پرداخت غرامت ناشی از آن شناخته شود.
تبصره 1: حوادثی که دارای یک منشاء یا علت اصلی واحد باشند در مجموع حکم یک حادثه تلقی می گردند.
2-7- محدوده مکانی موضوع بیمه: محدوده ای است که مسافرین درمحدوده زمانی و مکانی اعلام شده و از طریق درج نشانی یا تعیین حدود آن در شرایط خصوصی بیمه نامه مشخص می گردد.
2-8- نقص عضو: قطع، تغییر شکل و یا از دست دادن توانایی انجام کار عضوی از اعضای بدن که ناشی از حادثه موضوع بیمه بوده و وضعیت دائم و قطعی داشته باشد.
2-9- غرامت فوت و نقص عضو: وجهی است که بیمه گر متعهد می گردد در صورت بروز صدمات جسمی یا فوت مسافرین ناشی از وقوع حادثه مشمول بیمه طبق شرایط این بیمه نامه به زیاندیده یا وراث قانونی وی بپردازد.
2-10- خسارت جانی: وجهی است که بیمه گر متعهد می گردد در صورت بروز حادثه مشمول بیمه بابت غرامت فوت، دیه یا ارش ناشی از جرح، نقص عضو و هزینه پزشکی به زیاندیده یا وراث قانونی وی بپردازد.
2-11- خسارت مالی: وجهی است که بیمه گر متعهد می گردد در صورت بروز حادثه مشمول بیمه، طبق شرایط این بیمه نامه به زیاندیده یا وراث قانونی وی بپردازد.
ماده ۳- مدت بیمه نامه: شروع و انقضای مدت بیمه نامه به ترتیبی خواهد بود که در شرایط خصوصی بیمه نامه مشخص می گردد.
ماده ۴- موضوع بیمه: عبارتست از مسئوليت مدني بيمه گزار در قبال مسافرين تورهاي داخل کشور بدين مضمون که چنانچه در طول هر سفر مبتني بر ليست مسافرين اعلامي از طرف بيمه گزار، خسارت هاي ناشي از بروز حادثه به مسافرين در محدوده زماني و مکاني اعلام شده در ليست هاي ارسالي وارد شده و مسئوليت بيمه گزار توسط بيمه گر و يا در صورت لزوم توسط مراجع قضايي محرز گردد، بيمه گر خسارت وارده را بر اساس قوانين و مقررات جاري کشور و مفاد و شرايط و استثنائات اين بيمه نامه و تا سقف مندرج در جدول تعهدات جبران خواهد نمود.

شرایط عمومی بيمه مسئوليت حرفه ای مهندسین ناظر، طراح و محاسب ساختمانی
مقالات مرتبط
شرایط عمومی بيمه مسئوليت حرفه ای مهندسین ناظر، طراح و محاسب ساختمانی

فصل دوم: خسارت ها و هزینه های تحت پوشش بیمه نامه

ماده ۵- موارد زیر با صدور بیمه نامه در تعهد بیمه گر خواهد بود:
5-1- غرامت فوت: بر اساس رای مراجع قضایی و حداکثر تا سقف تعهدات مندرج در شرایط خصوصی بیمه نامه یا معادل ارزان ترین نوع دیه رایج، هر کدام که کمتر باشد.
تبصره 2: در صورت تاخیر در ارائه حکم قطعی دادگاه، افزایش نرخ احتمالی دیه مشمول این بیمه نامه نخواهد بود.
5-2- غرامت نقص عضو: بر اساس درصد تعیین شده در مراجع قانونی ذیصلاح و حداکثر تا سقف تعهدات مندرج در شرایط خصوصی بیمه نامه یا معادل ارزان ترین نوع دیه رایج، هر کدام که کمتر باشد.
5-3- هزینه های پزشکی: در صورت وقوع حادثه منجر به جرح مسافرین چنانچه صدمات وارده مشمول نقص عضو قرار نگیرد، هزینه های پزشکی زیان دیده بر اساس اصل اسناد و مدارک معتبر پزشکی و با تائید پزشک معتمد و کارشناسی بیمه گر حداکثر تا میزان تعهدات مندرج در شرایط خصوصی بیمه نامه پرداخت می گردد.
5-3-1- در صورتی که هزینه های پزشکی توسط بیمه گزار پرداخت شده باشد چک خسارت در وجه وی و در غیر این صورت در وجه زیاندیده صادر می گردد.
5-3-2- در صورتی که زیان دیده از خدمات سازمان تامین اجتماعی یا سازمان های مشابه استفاده نماید، تعهد بیمه گر در جبران هزینه های پزشکی عبارت است از مازاد غرامت پرداخت شده توسط سازمان مذکور تا میزان خسارت قابل پرداخت در این بیمه نامه.
5-4- خسارت مالی: خسارت مالی براساس نظر کارشناسی بیمه گر و یا کارشناسی رسمی دادگستری معتمد بیمه گر و مدارک مثبته تعیین خواهد گردید، در غیر این صورت رای مراجع قضایی ملاک عمل خواهد بود. بدیهی است در هر صورت تعهدات بیمه گر از سقف مندرج در بیمه نامه فراتر نخواهد رفت.
5-5- هزینه دادرسی و دفاع از بیمه گزار، جهت تبرئه نمودن محکومیت خود درخصوص موارد تحت پوششی بیمه نامه، مشروط به برائت وی در مراجع قضائی، با موافقت کتبی بیمه گر قبل از شروع دادرسی، در تعهد بیمه گر خواهد بود.
5-6- دیه با ارش ناشی از جرح، نوعی دیه است که در قانون از قبل تبیین نشده است. برطبق ماده ۳۶۷ قانون مجازات اسلامی مصوب 1370 هر جنایتی که بر عضو کسی وارد شود و شرعاً مقدار خاصی به عنوان دیه برای آن تعیین نشده باشد، کسی که مرتکب جرم شده است باید ارش بپردازد. تعیین ارش معمولاً با کارشناسی پزشکی قانونی و رای دادگاه است.

فصل سوم: وظایف و تعهدات بیمه گزار

ماده ۶- رعایت اصلی حسن نیت: بیمه گزار مکلف است با رعایت دقت و صداقت در پاسخ به پرسش های بیمه گر، همه اطلاعات راجع به موضوع بیمه را در اختیار وی قرار دهد. اگر بیمه گزار در پاسخ به پرسش های بیمه گر به عمد از اظهار مطلبی خودداری نماید و یا به عمد برخلافت واقع اظهاری بنماید، بیمه نامه باطل خواهد بود ولو مطلبی که کتمان شده یا برخلاف واقع اظهار شده است هیچگونه تاثیری در وقوع حادثه نداشته باشد. به علاوه نه فقط وجوه پرداختی بیمه گزار به وی مسترد نخواهد شد بلکه بیمه گر می تواند اقساط حق بیمه را که تا آن تاریخ عقب افتاده است نیز از بیمه گزار مطالبه نماید.
ماده ۷- تشدید خطر: هرگاه در طول مدت بیمه تغییراتی در کیفیت و وضعیت کار موضوع بیمه بوجود آید که موجب تشدید خطر شود و یا تغییری در محدوده مکانی موضوع بیمه به وجود آید ولو آنکه منجر به تشدید خطر نشود بیمه گزار موظف است بلافاصله موضوع را به اطلاع بیمه‌گر برساند. اگر تشدید خطر یا تغییر وضعیت موضوع بیمه در نتیجه عمل بیمه گزار نباشد، مشارالیه باید مراتب را ظرف ۱۰ روز از تاریخ اطلاع خود رسماً به بیمه گر اعلام کند. در صورت تشدید خطر قبل از وقوع خسارت، بیمه گر می تواند حق بیمه اضافی را متناسب با خطر برای مدت باقیمانده مطالبه و در صورت عدم پرداخت آن توسط بیمه گزار بیمه نامه را فسخ نماید. هرگاه بعد از وقوع حادثه معلوم شود که خسارت ناشی از تشدید خطر بوده است بیمه گر می تواند خسارت را به نسبت حق بیمه تعیین شده به حق بیمه متناسب با خطر موجود، پرداخت نماید.
ماده ۸ - پرداخت حق بیمه: بیمه نامه با تقاضای بیمه گزار و قبول بیمه گر صادر می شود ولی شروع پوشش بیمه ای و اجرای تعهدات بیمه‌گر منوط به پرداخت حق بیمه به ترتیبی است که در بیمه نامه پیش بینی شده است. چنانچه پرداخت حق بیمه به صورت قسطی باشد و بیمه‌گزار هر یک از اقساط موعد رسیده را به هر دلیل پرداخت نکند، بیمه گر میتواند بیمه نامه را با رعایت ماده 24 این شرایط عمومی فسخ نماید. چنانچه بیمه گر بیمه نامه را فسخ نکرده باشد؛ در صورت وقوع حادثه، خسارت به نسبت حق بیمه پرداخت شده، به حق بیمه ای که تا زمان وقوع حادثه باید پرداخت می شد، پرداخت خواهد شد مگر آنکه در شرایط خصوصی بیمه نامه ضوابط دیگری درج شده باشد.
ماده ۹- بیمه گزار موظف است حسب مورد، مقررات شورای عالی حفاظت فنی را رعایت نماید و اقدامات لازم و متعارف را برای جلوگیری از وقوع حوادث و توسعه خسارت به عمل آورد.
ماده ۱۰- اعلام خسارت : بیمه گزار موظف است از تاریخ اطلاع خود از وقوع هرگونه حادثه موضوع این بیمه نامه و همچنین دریافت هر نوع ادعا و یا مطالبه اشخاص ثالث علیه خود که به این بیمه نامه مربوط می شود (اعم از کتبی یا شفاهی) اقدامات زیر را انجام دهد:
10-1- حداکثر ظرف ۵ روز کاری به یکی از شعب بیمه گر مراجعه و با تکمیل فرم اعلام خسارت، وقوع حادثه و یا ادعای مطروحه را اعلام نماید و یا مراتب را ظرف مدت مذکور از طریق پست سفارشی به اطلاع بیمه گر برساند.
10-2- خواسته با موضوع دعوا، نام و نشانی خواهان و یا اقامه کننده دعوا و عنوانی که به موجب آن مطالبه خسارت و با اقامه دعوا شده است، مشخصات زیان دیده، نام و نشانی شهود احتمالی، مبلغ مورد ادعا و هرگونه اطلاعات، مشخصات و نکات دیگر مربوط به موضوع را که بر آن وقوف دارد و در نوع اسناد و مدارکی را که در این باره در اختیار دارد به بیمه گر تسلیم و بیمه گر را در تحقیقات و رسیدگی و دفاع کمک نماید.
10- 3- برای بازدید از محل حادثه و انجام امور کارشناسی همکاری لازم را با بیمه گر به عمل آورد.
ماده ۱۱- اصل جانشینی : بیمه گر، قائم مقام بیمه گزار با حق واگذاری به غیر در دعاوی مربوط به این بیمه نامه محسوب می‌شود که بتواند پرونده‌های مربوط را در مراجع قضایی تا میزان تعهد این بیمه نامه تغییر نماید. بیمه گزار در طول مدت جریان دعوی نباید اقداماتی به عمل آورد که به حقوق بیمه گر در تعقیب دعوا لطمه وارد آورد ولی نسبت به مازاد تعهدات این بیمه نامه بیمه گزار حق هرگونه اقدامی خواهد داشت.
ماده ۱۲- قبول هرگونه مسئولیت و سازش در مورد خسارت های جانی و مالی از طرف بیمه گزار بدون موافقت کتبی بیمه‌گر تعهدی برای بیمه‌گر ایجاد نمی کند، مگر اینکه عمل او موجب جلوگیری از تشدید خطر و مصلحت بیمه گر باشد. در غیر اینصورت بیمه‌گر می‌توانند از پرداخت خسارت خودداری نموده و یا خسارت پرداختی را از  بیمه گزار مطالبه نماید.
ماده ۱۳- چنانچه بیمه گزار به تشخیص مراجع ذیصلاح سهواً وظایف مندرج در این بیمه نامه را انجام ندهد و باعت افزایش تعهد بیمه گر و یا مانع تشخيص علت یا ماهیت حادثه شود، بیمه گر میتواند به نسبت تأثیر قصور بیمه گزار از میزان خسارت قابل پرداخت بکاهد. حکم این ماده نافی حقوق زیاندیده نخواهد بود.
ماده ۱۴- بیمه گزار موظف است رضایتنامه محضری از دریافت کننده مبلغ خسارت به نفع بیمه گر و بیمه گزار و سایر ذینفعان، پس از اعلام مبلغ خسارت أز سوی بیمه گر دریافت نماید. بدیهی است در صورت عدم ارائه رضایت نامه محضری از سوی دریافت کننده مبلغ خسارت، بیمه‌گزار موظف است اقرار نامه محضری به نفع بیمه گر و سایر ذینفعان خسارت، ارائه نماید. در این صورت بیمه گر وجه خسارت را به حساب دادگستری مربوطه واریز خواهد نمود.
ماده ۱۵- هرگاه مفاد بیمه نامه و اوراق الحاقی با موافقت هایی که بین طرفین به عمل آمده است مطابقت نداشته باشد بیمه گزار موظف است ظرف ۱۵ روز از تاریخ دریافت بیمه نامه یا الحاقیه، به طور کتبی تقاضای اصلاح نماید و الحاقیه اصلاحی را دریافت نماید وگرنه اوراق مذکور قطعی تلقی خواهد شد.

شرایط عمومی بیمه مسئولیت مدنی متصدیان حمل داخلی
مقالات مرتبط
شرایط عمومی بیمه مسئولیت مدنی متصدیان حمل داخلی

فصل چهارم: وظایف و تعهدات بیمه گر

ماده 18- ملاک تشخیص مسئولیت بیمه گزار رای یا نظر مراجع قانونی ذیصلاح است. در مواردی که مسئولیت بیمه گزار با توجه به اسناد و مدارک ارائه شده از نظر بیمه گر محرز باشد، بیمه گر می تواند قبل از صدور رای مراجع قانونی ذی صلاح، در صورت توافق با بیمه گزار و اخذ رضایت نامه شاکی یا شاکیان، خسارت مربوطه را بر اساس نظر کارشناس و پزشک معتمد خود پرداخت کند در این صورت بیمه گر در برابر هرگونه ادعای بعدی تعهدی نخواهد داشت.
ماده 19- در مواردی که پرداخت خسارت به صورت توافقی انجام نشده و موکول به ارائه رای دادگاه شده است، حسب مورد زیاندیده، وراث قانونی یا قائم مقام قانونی آنها مکلفند، ظرف پانزده روز از تاریخ ابلاغ رای قطعی یا ظرف پانزده روز پس از قطعی شدن رای ابلاغی با مدارک لازم برای دریافت خسارت به بیمه گر مراجعه و درخواست خود را تسلیم نمایند. بیمه گر مکلف است به محض وصول درخواست، آن را ثبت و ضمن تحویل رسیدی به متقاضی مشتمل بر نام متقاضی، تاریخ تسلیم و شماره ثبت، نقصان یا کامل بودن مدارک را در حضور متقاضی بررسی کند. چنانچه مدارک در زمان تقاضا کامل باشد بیمه گر موظف است حداکثر ظرف پانزده (۱۵) روز از تاریخ تقاضا خسارت متعلقه را پرداخت نماید و چنانچه مدارک تسلیمی ناقص باشد، مراتب را حضور او به صورت کتبی به متقاضی اعلام نماید تا نسبت به رفع نقص حداکثر ظرف یک هفته اقدام کند.
تبصره 3: عدم مراجعه اشخاص مذکور ظرف مهلت مقرر و یا تاخیر در تکمیل مدارک موجب افزایش تعهدات بیمه‌گر نخواهد بود.
ماده 20- بیمه گر خسارت موضوع این بیمه نامه را با اطلاع بیمه گزار به زیاندیده یا وراث قانونی وی پرداخت خواهد کرد و پرداخت خسارت در مقابل بیمه گزار و شخص یا اشخاص زیان دیده بری الذمه می گردد. سایر هزینه های تحت پوشش، حسب مورد به بیمه گزار یا زیان دیده پرداخت خواهد شد. چنانچه پس از تکمیل مدارک لازم، بیمه گر در پرداخت خسارت تاخیر کند، افزایش خسارت ناشی از افزایش احتمالی مبلغ دیه بر عهده بیمه گر خواهد بود.
ماده 21- در صورتی که مسئولیت موضوع این بیمه نامه به موجب بیمه نامه های دیگری تحت پوشش قرار گرفته باشد، بیمه گر می تواند پس از پرداخت کل خسارات تا سقف تعهدات بیمه نامه، به قائم مقامی بیمه گزار نسبت به بازیافتن خسارت از بیمه گران مربوطه اقدام نمود.
ماده 22- در صورت صدور رای قطعی مبنی بر مسئولیت بیمه گزار، بیمه گر مکلف به پرداخت خسارت تا سقف تعهدات بیمه نامه براساس استاندارد و شرایط بیمه نامه خواهد بود.

شرایط عمومی بیمه مسئولیت سازندگان بنا ابنیه
مقالات مرتبط
شرایط عمومی بیمه مسئولیت سازندگان بنا ابنیه

فصل پنجم: خسارتهای خارج از تعهد بیمه گر

ماده 23- خسارت های زیر تحت پوشش این بیمه نامه نمی باشد:
23-1- خسارت های مستقیم و یا غیرمستقیم ناشی از تشعشعات رادیواکتیو و انفجار هسته ای.
23-2- حوادث ناشی از جنگ، اعتصاب، شورش، اغتشاش، بلوا، تعطیلی کار، عملیات تروریستی و اقدامات براندازی علیه حکومت و عوامل دیگری از این قبیل.
23-3- خسارت های ناشی از عمد و تقلب بیمه گزار و کارکنان وی و یا سایر افراد در ایجاد حادثه موضوع بیمه با تشخیص مراجع ذیصلاح یا قضایی.
23-4- حوادث ناشی از درگیری و نزاع.
23-5- محکومیت به جزای نقدی به نفع دولت و مجازات های قابل خرید.
23-6- خسارت وارده به بیمه گزار.
23-7- حوادث طبیعی مانند سیل زلزله صاعقه و امثالی از این قبیل که بیمه گزار در ایجاد آن دخالتی ندارد.
23-8- خسارت عدم النفع و یا هرگونه خسارت تبعی و غیر مستقیم.
فصل ششم: فسخ و بطلان بیمه نامه
ماده 24- اين بيمه نامه ممكن است قبل از انقضاي مدت يا اخطار قبلي كتبي ۲۰ روز از طرف بيمه گر يا بيمه گزار در موارد زير فسخ شود:
فسخ از طرف بيمه گر:
۱- در صورت عدم پرداخت حق بيمه و حق بيمه اضافي در سررسيدهاي معين.
۲- درصورت تشديد خطر و عدم موافقت بيمه گزار به پرداخت حق بيمه اضافي مربوطه.
۳- در صورت كتمان يا اظهار خلاف واقع بيمه گزار به طور غيرعمد درباره وضعيت خطر و احراز اين امر قبل از وقوع حادثه.
۴- بعد از پرداخت هر خسارت.
فسخ از طرف بيمه گزار:
در صورتي كه كيفيت تشديد خطر كاهش يافته و يا از بين رفته و بيمه گر به تخفيف حق بيمه راضي نشود.
تبصره 4: درصورت فسخ از طرف بيمه گر، بايد حق بيمه مدتي كه باقي مانده است به صورت روز شمار محاسبه و به بيمه گزار برگشت شود‌ (به استثناي موارد مندرج در قانون بيمه) در صورت فسخ بيمه نامه از طرف بيمه گزار، حق بيمه برگشتي براساس تعرفه بيمه كوتاه مدت محاسبه خواهد شد.
ماده 25- درصورتي كه مسئوليت موضوع اين بيمه نامه به موجب بيمه نامه هاي ديگري نيز مورد تامين قرارگرفته باشد، تعهد بيمه گر به تناسب مبلغي كه خود بيمه نموده با مجموع مبالغ بيمه شده مي باشد.
ماده 26- خسارت موضوع اين بيمه نامه با اطلاع بيمه گزار مستقيماً از طرف بيمه گر به شخص زيانديده و يا ذوي الحقوق او پرداخت خواهد شد و به محض پرداخت خسارت، بيمه گر در مقابل بيمه گزار و شخص يا اشخاص زيانديده بري الذمه مي گردد.
ماده 27- نشاني و اقامتگاه قانوني بيمه گزار همان است كه در پيشنهاد بيمه و متن اين بيمه نامه درج گرديده و بيمه گزار موظف است تغيير نشاني و اقامتگاه قانوني خود را بصورت كتبي به اطلاع بيمه گر برساند. در صورت تغيير نشاني و عدم اعلام آن به بيمه‌گر، نشاني و اقامتگاه قبلي بيمه‌گزار معتبر شناخته مي شود.
ماده 28- بيمه گر و بیمه‌گزار سعي خواهند كرد كليه اختلافات ناشي از اين بيمه نامه را از طريق داوري حل و فصل كنند، در اينصورت هريك از طرفين داور انتخابي خود را به طرف ديگر معرفي مي كند. درصورتي كه داوران مزبور به توافق نرسند يك نفر را به عنوان سرداور انتخاب مي كنند. سرداور و داوران مبادرت به صدور حكم داوري مي نمايند. در صورت عدم توافق در موارد داوري، رسيدگي به كليه اختلافات مذكور در صلاحيت محاكم صلاحيتدار خواهد بود.
ماده 29- مرور زمان : مرور زمان دعاوی ناشی از بیمه بر اساس ماده ۳۶ قانون بیمه مصوب سال ۱۳۱۶ دو سال است و ابتدای آن از تاریخ وقوع حادثه منشاء دعوی خواهد بود لیکن دعاوی که قبل از اجرای این قانون در محاکم طرح شده باشد، مشمول این ماده نخواهد بود.
ماده 30- موارد پیش بینی نشده : در مواردی که در این بیمه نامه ذکر نشده است حسب مورد براساس قانون بیمه، عرف بیمه و سایر قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران عمل خواهد شد.

مدیران تورهای داخلی و خارجی، اعم از سیاحتی یا زیارتی، در برابر حوادث احتمالی مسافران (مانند تصادف، مسمومیت، لغو پرواز یا گم شدن وسایل) دارای مسئولیت قانونی هستند و موظف به جبران خسارت می‌باشند.

برای آسودگی خاطر خود و مسافرانتان، پیشنهاد می‌کنیم پیش از برگزاری هر تور، بیمه مسئولیت مدنی معتبر تهیه کنید. جهت مشاهده جزئیات و خرید بیمه مسئولیت مدنی مدیران تورهای سیاحتی و زیارتی سامان وارد لینک آن شوید و پوشش های آن را مطالعه کنید.

فرم مشاوره خرید بیمه

بیمه سامان
0 0 0
مقالات مرتبط

نظر خود را ثبت کنید.

مشاوره خرید
login